Test the ignition coil

 

An ignition coil contains two sets of copper winding: the primary and the secondary. When current is sent to the ignition coil from the ignition module or E.C.M., the primary winding energizes and creates a strong magnetic field. The secondary winding increases the voltage as the magnetic field is created and sends a high energy spark to the spark plug. Problems with primary or secondary winding will not allow a conductive path for current and the spark plugs will not work.

 

To test and inspect the ignition coil:

  1. Visually inspect the ignition coil for cracks, hot spots (melted areas), and carbon buildup. Replace if necessary.
  2. Measure the resistance of the primary winding. Set your meter to read ohms and place your red probe on the positive post of the coil. Place the black probe on the negative post. Your reading should be between three and four ohms.
  3. Measure the resistance of the secondary winding. Place your red probe on the positive post of the coil. Place the black probe on the spark plug wire terminal. Your reading should be between 10,000 and 20,000 ohms

 

Later model Sportsters use a wiring connector instead of individual posts on the coil. To measure this styles resistance, you'll need to unplug the connector and measure the resistance at the four prongs on the coil. You'll need a copy of your year's service manual or wiring diagrams from your local Harley dealership for prong locations.

 


Een bobine bevat twee sets koperen wikkelingen: de primaire en de secundaire. Wanneer er stroom naar de bobine wordt gestuurd vanuit de ontstekingsmodule of E.C.M., wordt de primaire wikkeling bekrachtigd en ontstaat er een sterk magnetisch veld. De secundaire wikkeling verhoogt de spanning terwijl het magnetische veld wordt gecreëerd en stuurt een hoogenergetische vonk naar de bougie. Problemen met de primaire of secundaire wikkeling staan geen geleidend pad voor stroom toe en de bougies werken niet.

 

De bobine testen en inspecteren:

  1. Inspecteer de bobine visueel op scheuren, hete plekken (gesmolten delen) en koolstofafzetting. Vervang indien nodig.
  2. Meet de weerstand van de primaire wikkeling. Stel uw meter in om ohm te lezen en plaats uw rode sonde op de positieve pool van de spoel. Plaats de zwarte sonde op de negatieve pool. Uw waarde moet tussen de drie en vier ohm liggen.
  3. Meet de weerstand van de secundaire wikkeling. Plaats uw rode sonde op de positieve pool van de spoel. Plaats de zwarte sonde op de bougiekabelaansluiting. Uw waarde moet tussen de 10.000 en 20.000 ohm liggen

 

Latere model Sportsters gebruiken een bedradingsconnector in plaats van individuele connectors op de spoel. Om de weerstand van deze stijl te meten, moet u de connector loskoppelen en de weerstand meten bij de vier tanden op de spoel. Je hebt een kopie van de onderhoud handleiding van je motor bouwjaar nodig of een bedradingsschema.

 

 

De bobine op oudere Sportster modellen

De bobine op latere Sportster modellen